November 23, 2014

My version of Africa

D  Diesjährige Challenge der Heidelberger Patchworkgilde  war "Afrika". Nicht gerade mein Thema, abes in Moment gbit es kein großes Angebot an Challenges in der Nähe. Andererseits, schon einige Jahre lagen bei mir einige Fat Quarters - ein Geschenk von meiner Quiltfreindin aus Afrika. Jetzt oder nie, sagte ich zu mir und fing an zu grübeln.

E The annual challenge in the quilt guild of Heidelberg was to make an african-themed quilt.  It's not exactly my theme but there aren's many quilt challenges nearby either. Then again, several years ago a quilt friend of mine sent me a bunch of african fabrics, so "now or never", I thought and started to create something out of it.

Folded fabrics at my design wall waiting for an inspiration

D  Zuerst machte ich eine Skizze in CorelDraw. Der Quilt sollte ca. 120 x 120 cm groß sein.
E First of all there was a CorelDraw project with a real size fabric pieces:


D  Das war meine erste beste Idee mit den Stoffen. Eine Woche wartete ich ab und hoffte, dass noch andere bessere Ideen kommen. Leider vergeblich. Mir blieb nicht anders übrig als mit diesem Layout anzufangen.

E It was the very first idea I had with those fabrics. For about a week I struggled with myself trying to think up something different, but then I gave up and took this layout.

The denim improv background

D  Den Hintergrund bastelte ich auch Jeansreste und dann maschinell applizierte afrikanische Streifen mit unsichbarem Garn darauf. Ich quiltete alles mit dem Obertransporter, denn wegen des gewichts des Quilts und der unzahligen Nähten war vom Free-motion quilting nicht zu denken. Ich knotete die Oberfläche mit  farbige Knoten und fasste den Quilt mit schönem Sicherheitswestenorange um.

E I appliqueed african stripes on this background with an invisible thread and quilted the whole with a walking foot. It was a challenge by itself due to heavy weight of denim and numerous seams. Then I tyed the quilt with contrast (but matching) colours and binded it with beautiful red orange fabric.
 


D  Und das ist das Ergebnis. Und nun einige Detailfotos:
E So this is it. An here are some closeups:


The whole quilt pattern extends the lines on this patch

D  Übrigens: was das Quiltmuster betrifft. Ich musste unbedingt das Quilten vorher testen. Was aus diesem Teststück wurde, erfahren Sie im nächsten Post.

E By the way, the quilting pattern. I had to test it on a scrap before to start quilting the quilt. In the next post I'll tell you what happened with that test piece.

2 comments:

  1. Все понравилось: и тряпочки (обзавидовалась), и джинсовый фон, и использование компа.
    А то: "Не моя тема, не моя тема!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Тряпочки у меня от Трульки, в русской версии поста ссылка. А квилт - Ира, ну правда понравилось? а то я в непонятках. Хотя все еще пытаюсь придумать что-нибудь лучшее из наличных материалов (не покупать же мне тканей, в самом деле) и не могу!

      Delete